פסיכולוגיית מסחר

"הדרך להצלחה" – shahar waiser

שחר וייסר, בן 44 , יזם ואיש עסקים ישראלי.

 

הצלחות בחיים

  • מייסד סטארט-אפ "אינפו-אוטו".
  • מייסד חברת "Trusted Opinion".
  • מייסד חברת "וויגודה".
  • מייסד חברת "Loyalize".
  • מייסד ומנכ"ל חברת "גט" (לשעבר "גט טקסי").

 

הדרך להצלחה-

דייב שחר סמירין וייסר הוא יליד שנת 1975. שחר נולד במוסקבה לאבא מהנדס אלקטרוניקה שפיתח מערכות טילים, ואימא שעבדה כרופאה. אביו היה לוקח אותו עוד כשהיה קטן לעבודתו וחושף אותו לעולם הטכנולוגי של פעם.

לכל אורך חייו ידע וחיכה לרגע שיעשה עלייה לארץ. בשנת 1991, כאשר היה בן 16, הרגיש כבר בשל לבצע את העלייה. הוא השאיר את הוריו מאחור עקב מצבם הבריאותי והכלכלי ולקח  רכבת מרוסיה להונגריה יחד עם כל גל העלייה עמו הגיע ארצה, ומשם בטיסה לשדה התעופה בן גוריון.

כאשר הגיע לסוכנות היהודית, ללא ידע בכלל בשפה העברית וללא אגורה בכיס, הציעו לו לגור בפנימיית "הדסים" בנתניה מאחר שעלה לבדו. משם הוא החל ללמוד את השפה העברית ותוך כדי ביצע השלמת בגרויות וסיים כיתה י"ב.

שחר התגייס לחיל התחזוקה וניהל שם רשתות מחשבים. באותו הזמן נולדה ‘אינפו-אוטו', הסטארט-אפ הראשון שלו. החברה ריכזה נתונים על מכירות של מכוניות יד שנייה ונכסי נדל"ן. באותה תקופה האינטרנט רק החל לצמוח. האתר שלו היה מאגד את כל המודעות של כלי רכב ודירות שהוצעו למכירה בעיתונות ובאתרי אינטרנט. החברה שלו פרחה ואנשים נהנו להשתמש בפעם הראשונה במוצר שסייע להם לקבל את כל המודעות במקום אחד.

תוך שנה הוא מכר את הסטארט אפ ונעזר בכסף ע"מ לעלות את אמו גם כן ארצה ולקנות לה דירה. בשלב הזה בחייו, לאחר שהקים מיזם קטן, רצה סמירין לעסוק בפרויקטים גדולים יותר – והפרק המקצועי הבא היה עבודה בחברת קומברס כמנהל מכירות למזרח אירופה ולרוסיה. הוא חזר לגור במוסקבה, ותוך שלוש שנים הצליח להגיע למכירות של 300 מיליון דולר.

בשנת 2006 הוא עבר לסן פרנסיסקו, שם הקים את החברה השנייה שלו – Trusted Opinion, אשר שימשה כאתר מדיה חברתית שמאפשר לגולשים לקבל המלצות על בילויים לפי קשרים חברתיים. החברה גייסה 5 מיליון דולר והצליחה להגיע למיליון משתמשים, אבל היא לא הייתה סיפור הצלחה.

בשנת 2008 הקים שחר עם שותפו, רועי מור, חברה נוספת ברוסיה בשם "וויגודה" הדומה לגרופון. זוהי בעצם הפעם הראשונה בה הם החלו לעבוד יחדיו: " נפגשנו על הקו תל אביב-מוסקווה, ואחר כך שוב ברוסיה ובישראל. התחברנו. זיהיתי שיש לנו ראייה עסקית דומה" , סיפר שחר. לפרויקט הזה הם קיבלו מימון מהאוליגרך לן בלווטניק.

בשנת 2010 הקים סטארט-אפ נוסף בשם "Loyalize" שאפשר לחברות מדיה ותוכן לשתף גולשים בזמן שידורים של תכנית ריאליטי, אירועי ספורט או אירועים פוליטיים. בין לקוחותיו היו   MTV ,ESPN  ו- Yahoo Content..

שחר ומור הקימו את GetTaxi ב-2010 מתוך מטרה ליצור מהפכה בשוק המוניות. הרעיון הוא לאפשר למשתמשים להזמין מונית ישירות מהסמארטפון שלהם ללא צורך להתקשר לתחנת המוניות. באמצעות אפליקציה ייעודית יכולים המשתמשים לראות היכן נמצאת המונית הכי קרובה, מי הנהג ותוך כמה זמן היא תגיע למקום הימצאות של המשתמש, שמזוהה באופן אוטומטי. גם בפרויקט הזה קיבלו את מימונו של מבלווטניק בסך של 9.5 מיליון דולר לתחילת העבודה, כאשר בשנת 2016 גייסו סכום עתק של 300 מיליון דולר מיצרנית הרכבים פולקסווגן בכוונה להרחיב את הפעילות גם לאירופה. כיום החברה ממשיכה להתרחב בכל העולם ומתכוננת להנפקתה בעתיד הלא רחוק באחת הבורסאות.

 

הידעת?

שחר מכר את רכבו והתרגל לנסוע רק במוניות.

 

כתבה שפורסמה על שחר ביולי 2017

 

משפט לחיים-

"להיות יזם זה להיות אדם אופטימי ונאיבי"

כתבות מאותו תחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
{ "symbols": [ { "title": "S&P 500", "proName": "OANDA:SPX500USD" }, { "title": "נאסדק 100", "proName": "OANDA:NAS100USD" }, { "title": "EUR/USD", "proName": "FX_IDC:EURUSD" }, { "title": "BTC/USD", "proName": "BITSTAMP:BTCUSD" }, { "title": "ETH/USD", "proName": "BITSTAMP:ETHUSD" } ], "colorTheme": "light", "isTransparent": false, "displayMode": "adaptive", "locale": "he_IL" }
Close
Close