וול סטריטטכנולוגיה וביוטקניתוח פונדמנטלי

דלק OUT, מימן IN….ואיפה זה משאיר את טסלה??

החיפוש ההולך וגובר אחר מקורות אנרגיה חלופיים, הביא לעולם את המכונית ממונעת המימן. המהפיכה שהחלה ביפן, התפשטה למדינות נוספות, וכיום ארה"ב היא המדינה מספר אחת ברכישת רכבים ממונעי מימן.

איך הכל התחיל?

בשנת 2011, פקד את המדינה גל צונאמי אדיר שהרג אלפי תושבים ופגע קשות בכורים הגרעיניים. תשתית האנרגיה במדינה נפגעה אנושות והממשלה החלה בגיבוש תוכנית ליום שאחרי. מטרתה לחפש פתרונות אנרגיה עתידיים, דבר שחולל מהפכה גם בתחום התחבורה במדינה.

האנרגיה שנבחרה היא אנרגייה המופקת ממימן, שהוא אחד המשאבים הקיימים בשפע בכדור הארץ, וזמינותו גבוהה. ובעיקר בחרו להתמקד בטכנולוגיה המושתת על תא דלק.

תא דלק הוא למעשה תא שממיר אנרגיה כימית לזרם חשמלי. הוא בנוי כסוללה, אך אינו זקוק לטעינה חשמלית ולא מיוצר מחומרים מזהמים. תאי דלק פועלים על מימן, יחד עם חמצן שמתקבל מהאוויר. תוצרי הלוואי הם מים, חום, ואנרגיה חשמלית

בשנת 2014 הודיעה טויטה על השקת רכב המיראי, הרכב הראשון הממונע על ידי מימן. פירוש המילה מיראי – עתיד…כמייצגת את דור העתיד של הרכבים.

מה ההבדל בין בטריה למימן?

למכוניות המימן יתרונות משמעותיים על כלי רכב חשמליים. טווח הנסיעה שלהן גדול יותר, והתדלוק דומה לתדלוק בדלק רגיל. אין צורך בהטענה, ואין צורך בעמדות הטענה בכל מקום. החסרון עד כה היה חוסר זמינות בתחנות תדלוק, ועלותן הגבוהה של המכוניות.

פנינו לאן?

עם התפתחות הטכנולוגיה, יותר חברות רכב ידועות נכנסות לשוק הרכבים ממונעי המימן, מה שיכול להוות תחרות קשה לרכבים ממנועי בטריה.

בנוסף, מדינת קליפורניה משקיעה סכומי עתק בקידום נושא הקיימות במדינה, בעיקר בתחום התחבורה ופועלת להקמת קרוב ל 200 תחנות תדלוק באמצעות מימן ברחבי המדינה. גם ערים נוספות בארה"ב החלו בבניית תחנות תדלוק, כמו ניו יורק, מסצ'וסט וכו'.

ארה"ב הפכה להיות המדינה מספר אחת בעולם, בקניית רכבים ממונעי מימן, ויפן אחריה. למרות שהמספרים קטנים עדיין בהשוואה לרכבים הפועלים על בטריה, אך המספר רק הולך וגדל. חברת טויטה שמייצרת בערך כ 3000 מכוניות מיראי בשנה, הכריזה כי בכוונתה לייצר עד שנת 2020 פי 10 בכמות, כלומר 30 אלף רכבים.

איפה זה משאיר את טסלה?

אלון מאסק, מנכל טסלה, טוען שזה שטויות, ואין שום סיכוי שרכבים כאלו יצליחו.

מה שבטוח, תעשיית רכבים ממונעי מימן עשויה להוות אתגר לטסלה ולהשפיע עליה, לטוב או לרע. או שהקהל יאהב את הרכב עם הבטריה יותר, ויקנה יותר….או שיבחר בסופו של דבר בדור העתיד…רכב הממונע מימן.

מה שבטוח, יהיה מעניין.

 

מקורות:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4593733,00.html

https://www.cnbc.com/2019/02/21/musk-calls-hydrogen-fuel-cells-stupid-but-tech-may-threaten-tesla.html

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4592799,00.html

https://davidson.weizmann.ac.il/online/maagarmada/earth_sci/%D7%AA%D7%90-%D7%93%D7%9C%D7%A7-%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%9F

כתבות מאותו תחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
{ "symbols": [ { "title": "S&P 500", "proName": "OANDA:SPX500USD" }, { "title": "נאסדק 100", "proName": "OANDA:NAS100USD" }, { "title": "EUR/USD", "proName": "FX_IDC:EURUSD" }, { "title": "BTC/USD", "proName": "BITSTAMP:BTCUSD" }, { "title": "ETH/USD", "proName": "BITSTAMP:ETHUSD" } ], "colorTheme": "light", "isTransparent": false, "displayMode": "adaptive", "locale": "he_IL" }
Close
Close