וול סטריטחדשות היוםניתוח פונדמנטלי

לראשונה מאז 1997- ענקית התעופה מפרסמת את ההפסד השנתי הראשון שלה מזה שני עשורים

כללי:

» ענקית התעופה בוינג (Boeing) היא חברה אמריקנית ציבורית אשר עוסקת בתעופה ובמערכות חלל והוכתרה בתור היצואנית הגדולה ביותר של ארה"ב.

» אתמול פורסם דו"ח החברה לשנת 2019 ובו סוכם ההפסד השנתי הראשון של החברה מאז שנת 1997 עקב משבר סדרת מטוסי Max 737.

 


על החברה במספר נקודות:

» החברה הוקמה בשנת 1916 ע"י ויליאם בוינג (סוחר עצים) וג'ורג' וסטרוולט (מהנדס בחיל הים האמריקני).

» לאורך ההיסטוריה, החברה לקחה חלק משמעותי במלחמת העולם השנייה ובמלחמה הקרה, ייצרה מפציצים, טילי נ"מ (נגד מטוסים) מונחים וטילים בליסטיים עבור חיל האוויר האמריקאי.

» החברה עברה משברים רבים לאורך קיומה, אשר כללו פיטורי עובדים מאסיביים, תאונות קטלניות בכלי הטייס שלה, תכנית אפולו       בשנות ה-70 (ביטול סבסוד הממשל האמריקאי לחברה) והפסדים כלכליים רבים.

» החל מתחילת שנות ה-80 החברה נאלצה להתמודד עם יצרנית תעופה אירופאית שהוקמה במטרה להתחרות בה- איירבוס.


מה גרם לחברה לסכם שנה כושלת:

» הסיבה העיקרית נובעת מעלויות גבוהות של החברה עקב משברי מטוסי 737MAX8.

בספטמבר 2018 ובמרץ 2019 אירעו שתי תאונות קטלניות, במלזיה ואתיופיה, בהן התרסקו מטוסי 737MAX8 וכל הנוסעים (346 בני אדם) נהרגו

» שתי התאונות אירעו דקות ספורות לאחר המראת המטוס, ובעקבותיהן קורקעו מטוסים מדגם זה בכל רחבי העולם.

דוחות ראשוניים העלו שפגם מהותי בתוכנת הטייס האוטומטי גרם להתרסקויות.

» הפרשה עלתה לחברה בכ-19 מיליארד $ וגררה ביקורת חריפה על בואינג, שככל הנראה פיתחה את המטוס באופן בהול ללא בחינה יסודית והתכחשה בתחילה לאחריות לתאונה במלזיה.

» בעקבות המשבר שגרמו תאונות אלה, בדצמבר 2019 פוטר מנכ"ל החברה, דניס מילנברג.

» בנוסף, המשברים הביאו את החברה בחודש מרץ האחרון להפסיק לייצר את דגמי המטוסים האלה אשר היוו מקור רווחיות מהגדולים ביותר שלה.


האתגרים של החברה לתקופה הקרובה:

» החברה הצהירה כי בכוונתה להחזיר את מטוסי MAX לפעילות ע"י קבלת אישור מהרגולטור עד אמצע השנה.

עם זאת, היא ממשיכה לייצר את המטוסים למרות העובדה שלא יכלה לספק את הסחורה.

» כרגע קיימים 400 יחידות מטוס בוושינגטון וטקסס ללא יכולת לספק אותם ללא האישור מהרגולטור.

» חשוב לציין כי החברה תצטרך לשלם כספי פיצויים עקב ההתרסקויות וכספים נוספים עקב אי העמידה בתנאי עסקאות אספקת סחורה (מטוסי MAX).

» דו"ח החברה לשנת 2019 פורסם אתמול וסיכם את ההפסד השנתי הראשון של החברה מאז שנת 1997.

החברה דיווחה הפסד המסתכם ב-636 מיליון $ – הבדל משמעותי משנת 2018 אותה סיכמה ברווח של כ-10.5 מיליארד $.

 


נתוני המניה:

» סקטור תעשיה, Aerospace/ Defense Products & Services.

» מחיר נוכחי: 322$ (שיא כל הזמנים 446$).

» 562 מיליון מניות בפלואט, שווי שוק של כ-182 מיליארד $.

» אחוז שורטיסטים נמוך מאוד (כ-1%).


איך נראה גרף המניה

בגרף השבועי ניתן לראות דשדוש בטווח אשר נמשך כבר כ-3 שנים (מ-2018).

ניתן לסמן מגמת ירידה ברורה אשר התחילה ב-2019.

בגרף היומי מגמת הירידה הנה ברורה יותר, קו ההתנגדות מחזיק באופן עקבי ומחיר המניה שבר במהלך הקיץ את הממוצעים הנעים MA100 (כתום) ו-MA200 (תכלת).

 

***אין באמור המלצה לקניה או מכירה של ניירות ערך, הכותב עשוי להחזיק בנייר וזהו אינו תחליף לייעוץ פרטני המותאם לצרכיו האישיים של כל אדם

כתבות מאותו תחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
{ "symbols": [ { "title": "S&P 500", "proName": "OANDA:SPX500USD" }, { "title": "נאסדק 100", "proName": "OANDA:NAS100USD" }, { "title": "EUR/USD", "proName": "FX_IDC:EURUSD" }, { "title": "BTC/USD", "proName": "BITSTAMP:BTCUSD" }, { "title": "ETH/USD", "proName": "BITSTAMP:ETHUSD" } ], "colorTheme": "light", "isTransparent": false, "displayMode": "adaptive", "locale": "he_IL" }
Close
Close