טכנולוגיה וביוטק

מוניות מעופפות, מכוניות סולאריות ובינה מלאכותית על מסלול המירוצים

תעשיית הרכב המסורתית משנה את פניה מקצה לקצה, סקטור חדש צומח ומתפתח לו במהירות מסחררת והחידושים הטכנולוגיים לא מפסיקים להפתיע. הצצה קטנה לתוך הדבר החם הבא.

 

 

אדומה ולוהטת

חברת פרארי השיקה בחודש מאי את הרכב ההיברידי הראשון שלה, דבר שמהווה תחרות רצינית לטסלה שנהגה להתהדר בעובדה שהיא לא רק מכונית העתיד, אלא היא גם מהירה יותר מפרארי.

בנוסף, כניסתה של פרארי לתחום הרכבים מבוססי חשמל, מסמלת יותר מכל את המעבר של תעשיית הרכב המסורתי לאנרגיה חלופית שהולכת ומתחזקת בהשוואה לאנרגייה מבוססת נפט ששלטה עד כה.

חידוש נוסף מבית פרארי הוא בגזרת מכוניות המירוץ שלה. החברה משתמשת בטכנולוגית הבינה המלאכותית שפיתחה חברת אינטל, במטרה לייעל את נהיגת רכבי המירוץ שלה.

במצלמה שמולבשת על הנהג, ברכב, ועל רחפן, מצלמים את המירוץ ואת פעולות הנהג במטרה ללמוד, לשפר ולייעל את התנהלותו בזמן המירוץ.

בשלב מאוחר יותר מתכנן לאפשר לטכנולוגיה להשתלט על הרכב בזמן המירוץ במטרה לשפר את ביצועי הנהג תוך כדי. ואם הבינה המלאכותית מותקנת במכוניות המרוץ, כנראה שגם לדגמי היוקרה שלה תכנס הטכנולוגיה בשנים הקרובות.

 

 

סליחה, לאן אתה טס?

סקטור חדש שהולך ומתפתח הוא סקטור התעופה העירונית שעדיין נמצא בחיתוליו, אך צובר תאוצה לקראת המראה. אחד החידושים המדליקים של הסקטור הן המוניות המעופפות.

פריז מתכננת להשיק מוניות מעופפות עד לשנת 2024, בדיוק בזמן לאולימפיאדה. חברת התעופה איירבוס ורשות שדות התעופה של העיר עובדים על השירות, שבו יוטסו נוסעים מנמל התעופה שארל דה-גול אל צפון העיר.

למונית המעופפת יקראו סיטיבוס (Citybus ), ומדובר בכלי שיוכל לשאת ארבעה נוסעים ולטוס באופן אוטונומי על בסיס מנועים חשמליים במהירות שיוט של כ-120 קמ"ש.

גם שדה התעופה בפרנקפורט נושא את בשורת המוניות המעופפות והפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים. שדה התעופה מקדם את המיזם יחד עם חברת וולוקופטר שמבססת את הכלים שלה על טכנולוגיית המזל"ט.

אנליסטים  צופים כי תחום המוניות המעופפות יגיע בארה"ב לבדה, לשוק של 17 מליארד דולר עד לשנת  2040.

 

 

תנו לשמש לעלות

חברת LIGHTYEAR ההולנדית השיקה את המכונית הסולארית הסדרתית הראשונה, ששמה ONE. המכונית משלבת טעינה חשמלית יחד עם טעינה סולארית. כך למשל בישראל, אפשר יהיה לנסוע 64 ק"מ מטעינה סולארית ואת שאר הק"מ להשלים באמצעות הבטריה החשמלית.

המכונית מרופדת בפאנלים סולאריים שמטרתם לקלוט את אנרגיית השמש ולהמיר אותה לאנרגיה נקייה. חלומם של כל חסידי האנרגיה המתחדשת.

המכוניות הראשונות אמורות להמסר כבר בשנת 2021 , ומעל 100 קונים כבר הבטיחו לעצמם רכב.

 

מקורות:

https://www.4×4.co.il/article/12632

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3764904,00.html

https://lightyear.one/lightyear-one/

כתבות מאותו תחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
{ "symbols": [ { "title": "S&P 500", "proName": "OANDA:SPX500USD" }, { "title": "נאסדק 100", "proName": "OANDA:NAS100USD" }, { "title": "EUR/USD", "proName": "FX_IDC:EURUSD" }, { "title": "BTC/USD", "proName": "BITSTAMP:BTCUSD" }, { "title": "ETH/USD", "proName": "BITSTAMP:ETHUSD" } ], "colorTheme": "light", "isTransparent": false, "displayMode": "adaptive", "locale": "he_IL" }
Close
Close