וול סטריט

NETFLIX- הדוח הנוכחי והתחרות על כיסא המלכות מול אפל ודיסני

את נטפליקס (NFLX) כולנו מכירים טוב מהבית, זוהי החברה הגדולה בעולם לשירותי סטרימינג לבתי אב על גבי רשת האינטרנט.

החברה דיווחה ב-16 לאוקטובר יום רביעי אחרי סגירת המסחר והיא אחת החברות הגדולות שמדווחות על הרבעון השלישי השנה. מעבר לעובדה שהרבה משקיעים מסתכלים על הגדולה הראשונה לדווח כטריגר או מבט כיצד תראה עונת הדוחות של החברות הגדולות, נטפליקס אכן סיפקה אחלה של פתיחה.

 

עיקרי הדוח:

רבעון שלישי הסתיים במחזור שיא של מכירות מעל ל5B$  (25% יותר משנה שעברה) עם רווח תפעולי קרוב למיליארד דולר! (פי 2 מהתקופה המקבילה אשתקד).

הרווח הנקי  0.65B$ גבוה בכ50% מאחיו הרבעון השלישי ב2018. נתונים מדהימים לכל הדעות.

סך ההתחייבויות של החברה עלה במיליארד דולר, תאמינו או לא זה לא משמעותי בדוח אל מול התחייבויות החברה לאורך השנים האחרונות לכן לא אתייחס לזה.

מבחינת נכסים החברה ש עלייה קטנה אל מול התקופה הנוכחית ב2018.

 

נתוני משתמשי התוכן:

משתמשי סטרימינג מקומי (ארה"ב): עליה של 6% בהשוואה לרבעון הקודם ו3% בהשוואה ל9 חודשים ב2018. אם משווים את זה לעליה שנתית ב2018 – ירידה של 4% !!

משתמשי סטרימינג בינלאומי, עליה של 33% אל מול עליה של 39% ב2018.

ובמבט כללי עליה של 20% אל מול עליה של 25% בשנת 2018.

 

מנתוני משתמשי התוכן בדוח, נראת בלימה בצמיחת המנויים ואם זה ימשיך כך אז 2018 תסומן כשנת שיא של החברה בכל הזמנים בסגמנט זה.

נטפילקס רואה בשוק הבינלאומי את הפוטנציאל הגדול ביותר והיא יודעת לשייך את התוכן לאוכלוסייה, אף אחד לא עושה זאת טוב כמוה ופה היתרון הגודל שלה בשוק העולמי אל מול התמחרות שנציג בהמשך.

היתרון בשוק הזה מייצר לפעמים לבעיות אחרות לדוגמא בשוק בהודו התחילו תלונות מאוכלוסיות שונות על התוכן (שנבחר בקפידה) דבר שהגיע לרמת בדיקה אצל המחוקק, נטפליקס לא תוכל לאבד שוק בסדר גודל כזה אבל תצטרך להשקיע לא מעט בבחירת תוכן מתאים וייתכן שהרבה שירותים לא יוכלו להינתן במדינה מהסוג הזה. כמובן שהיא לא לבד וגם מתחרות כמו אמזון, אפל, דיסני ימצאו את הדרך לתת את מה שצריך ולעמוד בסטנדרטים אותם יכתיב המחוקק.

 

אספת משקיעים לאחר הוצאת הדו"ח

בפתיחה ניתן הסבר על עליית המחירים בארה"ב בשנה האחרונה, מה שהטיב עם החברה. את הרווחים מעליות המחיר הם מבטיחים לתת חזרה ללקוחות בתוכן איכותי מוקפד.

כשנשאלו על צמיחת המנויים לעומת 2018 תשובתו של Mr. Spencer Adam Neumann סמנכ"ל הכספים של החברה, הייתה מאוד מנומסת עם הבנה שאכן לא עמדו בתחזיות ושלא תמיד קל ומדויק לחזות מה יהיה ברבעון לאור הדינמיות החזקה בשוק הזה.

מר ספנסר ציין שהם בוחנים את כניסת המתחרים החדשים לשוק עם חשיבות גבוהה להתמקד באיכות ללקוח.

לגבי נטישת הלקוחות כפי שנשאלו לא הייתה הסכמה שמדובר בנטישה היות ומדובר באחוז אחד לטענתם שאינו משמעותי ושוב חזרו על נושא ההתמקדות בלקוחות הקיימים ובתוכן האיכותי.

לגבי המתחרים, נאמר שחברת דיסני תהיה מתחרה טובה ואפל שנמצאת כרגע בתחילת דרכה בתחום. כמו כן הועלתה השאלה למה 2 החברות הגדולות האלה מחליטות לפרסם יציאה לשוק בנובמבר באותה תקופה אחרי ש12 שנים לא היו בתחום כמתחרות.

במהלך האספה היו עוד מספר שאלות לגבי השוק הבינלאומי והעלויות נמוכות למוצרי תוכן חדשים, רוב התשובות כללו דגשים לגבי התמקדות בתוכן איכותי ושמירה על הלקוחות הקיימים המהווים את הליבה של הצלחת החברה כשהדגש לתת להם להחליט מה טוב בשבילם.

קצת על המתחרות:

חברת דיסני משיקה שירות חדש שנקרא Disney+ (למעשה כבר הודיעה על המהלך לפני כשנתיים כשאמרה שתמשוך את התוכן שלה מהמתחרות).

עלות השירות 7$ לחודש (אל מול 9$ של נטפליקס היום), מה מהשירותים יהיה פתוח אנחנו כבר נגלה בעתיד.

השקה תהיה קודם בצפון אמריקה באמצע נובמבר ומשם לשאר העולם.

ניתן כבר היום להרשם לשירות דרך אתר החברה.

היתרון הגדול של דיסני זה בתוכן – מעבר למאות ואלפי סרטים לאורך השנים יש להם מותגי הצלחה כגון מרוול ופיקסר שמוכרים היום לכל חובבי הקולנוע והמדיה באינטרנט.

 

חברת אפל הודיעה על השקה של TV+ בנובמבר השנה, אמנם החברה היא הכי צעירה בתחום הסטרימינג (תוכן) מבין השלושה אבל יש לה גב כלכלי עצום עם קופת מזומנים אדירה. רק בתקופה האחרונה השקיעה מיליארד דולר בתחום זה עם תחזית השקעה של 6 מיליארד דולר בתוכן, אלו סכומי ענק בכל קנה מידה. מה שבטוח אנחנו הלקוחות נרוויח מזה.

היתרון הגדול שיש לאפל זאת הנגישות למכשירי הסמארטפון והמחשבים הניידים ובאפשרותה לתת חבילות תוכן משולבות חומרה מה שהמתחרות לא מציעות. יתרון זה מאוד משמעותי במיוחד בעולם של היום בו האינטרנט הדיגיטלי הנגיש לכל אדם.

אפל מציינים עלות של 5$ לחודש בעבור השירות, לא צויין מה יהיה פתוח מבחינת תוכן.

 

ולשורה תחתונה:

ביום הוצאת הדוחות מניית נטפליקס קופצת מ287$ ל318$ (באפטר מרקט) ומבצעת מימושים עד ל293$ ביום שאחרי. הדוח לכשעצמו מאוד חזק במספרים אבל הצפי העתידי, מכפיל הרווח הגדול של החברה, המתחרות החזקות שנכנסות לשוק והבלימה בצמיחה הם נושאים מאוד חשובים אצל המשקיעים כשהם מסתכלים קדימה. הדוח הבא יהיה מאוד מעניין וישפוך עוד אור לגבי עתיד החברה והתחום בכלל.

מה שבטוח הרבעון הנוכחי יהיה פרק בסרט מעניין (תרתי משמע). אין לי ספק שחברת נטפליקס תמשיך להיות חברה מובילה בתחום בשנים הקרובות במיוחד לאחר שיצרה מותג וכראשונה בתחום.

 

***אין באמור המלצה לקניה או מכירה של ניירות ערך, הכותב עשוי להחזיק בנייר וזהו אינו תחליף לייעוץ פרטני המותאם לצרכיו האישיים של כל אדם

כתבות מאותו תחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
{ "symbols": [ { "title": "S&P 500", "proName": "OANDA:SPX500USD" }, { "title": "נאסדק 100", "proName": "OANDA:NAS100USD" }, { "title": "EUR/USD", "proName": "FX_IDC:EURUSD" }, { "title": "BTC/USD", "proName": "BITSTAMP:BTCUSD" }, { "title": "ETH/USD", "proName": "BITSTAMP:ETHUSD" } ], "colorTheme": "light", "isTransparent": false, "displayMode": "adaptive", "locale": "he_IL" }
Close
Close