המכירות והמלאי הסיטונאי (Wholesale Trade / Wholesale Inventories) מסכם את הערך הדולרי של המכירות והמלאים המוחזקים ע”י סיטונאים. מגזר הסחר הסיטונאי כולל מכירת סחורות המופקות מתעשיות שונות, וביניהן חקלאות, כרייה, הוצאה לאור ועוד... בארה"ב המדד מתכלל קבוצה של כ-2,000 סחורות, החל מגומי גולמי, כותנה, ברזל ועד לפריטים סופיים כגון צמיגים ומכוניות. המחירים הסיטונאיים מחושבים כאשר המוצרים עוברים את שלב היצור וההפצה, טרם הגעתם למכירה לצרכן. הנתונים מעניקים למשקיעים אפשרות לראות את פני כלכלת הצרכן מתחת לפני השטח: מהן מגמות הצריכה ועד כמה הייצור יצמח בחודשים הקרובים. מכיוון שהייצור תופס חלק כה משמעותי בתוצר המקומי גולמי (תמ"ג), נתוני הסחר הסיטונאי משמשים את המשקיעים לקביעת תחזית התוצר. לדוגמה, אם המלאי גדל בקצב איטי לעומת מהמכירות, היצרנים יצטרכו להגביר את קצב הייצור כדי למנוע מחסור. ולהיפך, אם המכירות מאטות לעומת קצב גידול המלאי, יהיה עודף בהיצע, והיצרנים צריכים להאט את הקצב. הנתון מתפרסם אחת לחודש על-ידי לשכת מפקד האוכלוסין של ארה"ב. מהי סיטונאות? סיטונאות היא מכירת מוצרים בהיקפים גדולים מהיצרן או היבואן לקמעונאי לצורך מכירתם לצרכנים, להבדיל מקמעונאות, שהיא מכירת מוצרים לצרכנים לצריכה פרטית, בדרך כלל בכמויות קטנות. קישור לאתר הראשי של לשכת מפקד האוכלוסין, בו מוצג הדו"ח - census.gov/wholesale/index.html